Gepubliceerd op 21-08-2025 door Daniël

Een dakkoffer is handig, maar boven je hoofd tillen is zwaar en je hebt vaak meer last van windgeruis. CRUZ heeft daar iets beters voor bedacht: achterboxen die je gewoon op de trekhaak zet. In dit blog kijken we naar twee modellen: de CRUZ Apex en de CRUZ Sector.

CRUZ Apex

De CRUZ Apex is een fijne oplossing als je wat extra ruimte nodig hebt zonder dat het te groot of ingewikkeld wordt. Met een inhoud van 400 liter en een laadvermogen van 75 kilo kun je er genoeg in kwijt: koffers, sporttassen of een kinderwagen passen er makkelijk in.

De box ziet er netjes en modern uit door de zwarte, ruwe coating en past daardoor goed bij de meeste auto’s. Hij weegt maar 14 kilo, dus monteren is geen gedoe. De Apex zet je op het CRUZ Tailo-platform, en met het centrale slot op twee punten zit je bagage veilig vast. Binnenin zitten spanbanden om alles goed op zijn plek te houden.

Bekijk hier de montagehandleiding

Cruz Apex bagagebox compleet
Inhoud: 400L
Cruz Apex bagagebox compleet
848,- 764,-
5 tot 10 werkdagen levertijd

CRUZ Sector

De CRUZ Sector lijkt in veel opzichten op de Apex, maar is net wat groter en breder (163 cm). Daardoor kun je er ook grotere of langere spullen in kwijt. De inhoud is ook hier 400 liter, maar de indeling geeft je meer flexibiliteit. Het ontwerp is bovendien zo gemaakt dat de luchtweerstand lager is, wat prettig is op de snelweg.

De Sector wordt bevestigd op het CRUZ Tailo-platform. Voor extra veiligheid is hij uitgerust met een centraal slot op drie punten. Ook deze box heeft spanbanden binnenin zodat alles netjes op zijn plaats blijft. Met 15,5 kilo is hij nog steeds goed hanteerbaar.

Bekijk hier de montagehandleiding

Cruz Sector bagagebox compleet
Inhoud: 400L
Cruz Sector bagagebox compleet
998,- 799,-
Op voorraad

Kantelbaar

Zowel de Apex als de Sector zijn kantelbaar. Dat betekent dat je de achterklep van je auto gewoon kunt openen, ook als de box erop zit en volgeladen is. Je klapt de box naar achteren en hebt direct toegang tot de kofferbak. Vooral bij grotere auto’s of SUV’s is dat een groot voordeel.

Geschreven door:
Daniël
Daniel

Heb je een vraag?